New african sports, soul café club No 1

Hej hopp mupp. (Det rimmar nästan!) Rubriken är Daniel Gilberts (Håkan Hellströms gitarrist och bästa vän, förevigad i låten 'Hurricane Gilbert') nya album som jag lyssnar på just nu och det verkar grymt bra! Klart det är, han har jobbat med Håkan Hellström sedan Broder Daniel bildades. Ni vet nog inte vad jag pratar om, men ge Daniel Gilbert en chans och sök på albumet på Spotify. Har förresten efter ca en kvarts lyssnande upptäckt att Daniel Gilberts låt 'Borderline' har samma melodi som Håkan Hellströms 'Evert Taube'. Det ni. Okej jag ska sluta babbla om min grymma musiksmak nu. Idag var det första dagen tillbaka i stan och då åkte jag till landet för där bor ju Linn och My. Konstigt sätt att "välkomna sig tillbaka till stan". Åka till landet. Anyway så åkte vi pulka och spelade Guitar Hero och Singstar. Det var mysigt att träffa de små mupparna igen. Nu blir det filmtittande här, "Whatever works". Den ska tydligen vara bra. Imorgon ska jag in till mellandagsrean och göra av med lite julklappspengar. Här får ni skivomslaget till Daniel Gilberts nya skiva:



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0