Om ett år eller två kommer det här vara över

min bästa vän är jag vet ingenting just nu. men de som får mig att må bra.

när jag borstar tänderna borstar jag alltid för kort för att det är så tråkigt. Om jag inte har min eltandborste hos pappa som säger till när jag har borstat i två minuter. Men jag brukar inte orka så länge.

när jag lagar mat blir det oftast fel.



jag är (lite) rädd för framtiden och ensamhet och gymnasieval.

den värsta känslan är ensamhet. och otillräcklighet.

den bästa känslan är matglädje. och kärlek såklart. och när man känner sig bäst.

jag är bäst på att haka upp mig på roliga fraser som jag säger så länge att de inte blir ett dugg kul längre. som "ha det så kult på restaurangen", "awesomeness" "aaaa du tänker såå" med flera. och att äta. och att spela fotboll antar jag. och oroa mig. och att lyssna på Håkan. och just det. dricka mjölk.

jag är sämst på att strunta i saker som inte betyder så mycket egentligen. visa känslor. inte döma människor. ha fantasi. bryta mönster.

jag lyssnar på mycket av det här, det här och det här just nu. Och massvis med Håkan såklart. Alltidalltid bästa Håkan. och på min storasyster.



jag pratar för mycket eller för lite. jag har inget mellanläge. inte så ofta om viktiga saker. med mina bussåkarkompisar. för lite med Jonna.

jag tycker om house och mat och fina personer och alpinskidåkning och adrenalin och hårda fyspass och tända ljus och solsken och musik och kläder och mina dr martens och min storasyster och när det är så varmt så man nästan inte kan vara utomhus och långfärdsskridskor och mina vänner och ben&jerry's och jul och påsk och midsommar och nyår och konserter och Håkan Hellström.

kärlek är ja vad fan jag frågar er berätta gärna för jag vet inte.

i somras var jag gothia cup-vinnare, solbränd, solbleksblond, lycklig, nyfiken, konserttokig, picknickälskande, joggande, en badgalning, avundsjuk. bland annat. och D-vitaminhög.



sist jag grät var för en liten stund sedan.

när jag vill tänka skriver jag i min bok. eller lyssnar på musik eller bryr mig helt enkelt inte om problemen jag behöver tänka på.

när jag bakar blir det också oftast fel. fast ibland lyckas jag. som i somras med en blåbärsmoussetårta.

just nu tänker jag på att det är sista houselektionen idag och att jag kommer bli jävligt otränad under jullovet. som jag i och för sig redan är. och framtiden.

idag har jag fryst om fingrarna, druckit mycket te, gråtit, tagit porträtt på Leo och sovit ända till kvart i nio.

ikväll ska jag ha min sista houselektion för terminen, hämta packningen hos mamma och se på tv.

imorgon kommer jag dra hem till Frida medan min familj ska på olika fester.



min mobiltelefon är mycket mera high tech sedan två veckor. röd och fin och vikbar. och ger mig panik om den är borta eller har lite batterier.

när jag vaknar på morgonen vill jag verkligen inte gå upp. sedan kommer jag över den största delen av min trötthet och går upp och käkar en massa frukost.

om jag var ett djur skulle jag vara nåt som inte behöver bry sig så himla mycket. en blåval. vara störst liksom så ingen kan äta upp mig eller vara elak mot mig och om jag vill äta är det bara att öppna munnen så kommer några småfiskar simma in där utan att fatta att jag är en val och ingen grotta.

(bilder från tumblr)


Kommentarer
Postat av: Siri

Vem försöker du lura när du skriver att du är otränad?? va? inte okej maja.

pussssssssssssspådinamuskler

2010-12-17 @ 22:58:04
URL: http://siri.devote.se
Postat av: Lovi

puss på dig fina lillasyster! <3

2010-12-18 @ 15:06:26
URL: http://kometentypkrockarmedjorden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0