seglarsommar.

Här kommer ett lass bilder från när jag och pappa var ute och seglade i juli:
(ja jag är medveten om de konstiga fläckarna på bilderna, mitt objektiv mådde sådär och jag kan/orkar inte fixa det just nu!)












En dag var vi indimmade, då blev det många sådana här bilder. Lite långtråkigt, men väldigt mysigt samtidigt med regnet som smattrade mot rufftaket och dricka kaffe och läsa bok med raggsockorna på.

Sen kom det vackra vädret!



Då badade vi, seglade i för lite vind, doppade kepsarna i vattnet för att inte smälta bort och åt god mat (tills färskmaten tog slut alltså)



Vi nattfotograferade med stativ och så och jag fick låna pappas vidvinkel-objektiv.



En dag seglade vi nästan längst ut i skärgården och vädret var väldigt spektakulärt och det var fruktansvärt vackert.


Det är sådana här kvällar man lever för.



Mera nattfotografering.



Här är vår vackravackra båt.

Det var den seglingen! Att seglar är nog det mest rofyllda och fria man kan göra.


Kommentarer
Postat av: moa

Fy vad mysigt det ser ut! Jag har alltid velat segla.

2011-08-28 @ 19:17:25
URL: http://postcardsfromx.blogg.se/
Postat av: josefin

havet <3

2011-09-09 @ 23:16:19
URL: http://apelsinjos.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0