I'm the moonchild

Idag befann sig två ungdomspartier i skolan. Ung vänster och KD ungdom. Det roliga med såna här grejer (valstugor, skolbesök, m.m) är att de bara kommer för att man ska börja gilla dem. Inte alls för att få fram sina åsikter utan för att sitta där och slingra sig undan och inte komma med några svar. Och alla motargument man kommer med svarar de inte på utan börjar babbla på om något annat som inte hade något med saken att göra egentligen. Jag frågade KD om varför de röstade nej till homoäktenskap. Av den ena människan fick jag svaret att KD hade lagt fram ett annat förslag. Jaha. So what? VARFÖR RÖSTADE NI MOT HOMOÄKTENSKAP? Den andra människans svar var: "Eh... Jag vet inte. Kristdemokraterna har inget med kristendom att göra, jag är hindu." Jaha. Kul för dig. Men du vet ju inte ett skit! Känner mig inte mer upplyst efter säkert en timmes lirkande med de olika ungdomsförbunden, bara mer säker på att jag inte gillar något av dem.

Kommentarer
Postat av: miranda

2010-09-07 @ 19:36:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0