100+

Igår hade pappa och Bi 100+fest. Jag var den enda på festen som var under 18, men jag hade kul ändå. Jag lekte med kamerainställningar och dansade och åt mat. Det var DISCO och vuxna som dansade extremt roligt. Så här såg det ut ungefär:


Middagen serverades och jag pratade med kloka vuxna om gymnasieval och framtid och vad jag skulle bli.


Jag fotade mest Lovi för hon är okej med att ha en blixt rakt upp i ansiktet.


Hon höll ett fint tal sedan.


Jonas höll också tal och jag fick reda på mer om vad pappa gjorde under gymnasiet. Något som kom upp ett par gånger under kvällen var att pappa en gång på en hemmafest sa "dansa eller stick". Ryktet säger att alla stack. Fast den historien kan ju ha blivit bättre under åren.


Sedan dök Ester upp.


Hon och Lovi gjorde ett grymt dansnummer. Det var startskottet för dansen.


Här är min kära pappa i, ja, glitterpaljettskjorta.


Och Jonna i sin afrodiscoperuk. Jag hann aldrig få med Calles rosa discoboa på bild, men det var mycket disco.


Huvudpersonerna.


dansdans


Och här är jag dansandes till River en vacker dröm som DJ:n spelade när nästan ingen utom jag och pappa var på dansgolvet. Svår att dansa till, men det gick. Invigde klänningen!



Lovi lärde sig att blanda drinkar och jonglera med flaskor.

Det var det ungefär. Och trots att jag somnade ganska sent så vaknade jag såklart klockan halv nio imorse och kunde inte somna om. Idag ska jag göra ingenting mest. Gå ut i solen. Och så. Hejdå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0