repris.

(tidsinställt)

min bästa vän är det bästa jag har.

när jag borstar tänderna tänker jag att jag måste komma åt överallt och så råkar jag alltid borsta för hårt.

när jag lagar mat blir det oftast bra. eller okej. det beror på vad jag har för ambitioner.

jag är (lite) rädd för att nian kommer att hålla på i all evighet.

den värsta känslan är
ensamhetensamhetensamhet.

den bästa känslan är
fladdermage.

jag är bäst på att tänka på sånt jag absolut inte kan styra. Dålig grej.

jag är sämst på
att inte bli arg när någon säger nåt dumt/osmart.

jag lyssnar på
regnet och Kings of Convenience just nu.

jag pratar
mycket med dem som jag känner väl. Annars inte så mycket.

jag tycker om
te och kaffe, böcker, senapsgult och att känna att man har balans. och våren.

kärlek är ouppnåeligt.

i somras var jag kär.

sist jag grät var idag. det blev bara så.

när jag vill tänka
skriver jag ner det jag tänker istället. eller bara sätter mig rakt ner och tänker.


när jag bakar
blir det ganska ofta kaos. idag gjorde jag och min syster hallonpaj. den blev ful men god.

just nu tänker jag på gymnasievalsångest.

idag har jag haft megaont i halsen och varit ute med min hund.

ikväll ska jag bara gå och lägga mig.

imorgon kommer jag se Slagsmålsklubben på Grönan! Peppeeeeen.

min mobiltelefon är sedan igår en iphone. förvånad. det är farsans gamla.

när jag vaknar på morgonen känns det som om jag somnade för en sekund sen. himla jobbigt.

om jag var ett djur skulle jag vara hm. en katt kanske. jag tycker om katter.


Kommentarer
Postat av: moa

Nian går så inihelvetes fort.

2011-09-26 @ 11:21:57
URL: http://postcardsfromx.blogg.se/
Postat av: moa

jag lovar

2011-09-26 @ 11:22:23
URL: http://postcardsfromx.blogg.se/
Postat av: melwa

hej,

jag råkade se vad du skrivit på ohhboy-bloggen i kommentarsfältet och fick bara sådan lust att skriva till dig: att vara femton äger faktiskt. eller ja, det tyckte jag i alla fall när jag var det. bästa tiden i mitt liv nästan. då började jag gymnasiet och slapp tråkiga högstadiet (säger inte att du inte ska bry dig om att lära dig saker i skolan, men bry dig inte så mycket om betygen, det tröttar bara ut dig och tar ifrån dig energi som du behöver till andra, viktigare saker), jag träffade så mycket nya människor, tyckte allt var så roligt. jag minns bara att jag halkade omkring i höga stövletter, att det var vinter och iskallt typ hela året, men att jag skrattade hela tiden. längtar tillbaka lite till den tiden, faktiskt. allt är liksom lite oseriöst och man har mycket tid till att göra vad man vill istället för att bry sig om plikter. sedan ville jag ju förstås också bara bort och jag ville bara flytta hemifrån, men det var rätt ljuvt att dra iväg till andra städer lite när jag ville efter skolan på grund av att jag hade så lite att plugga.



öh, okej, en liten poänglös novell fick du här från någon total främling, men jag hoppas det fick dig att känna dig lite bättre i alla fall.

2011-09-29 @ 12:13:45
URL: http://melwabythegarden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0