Utmattad

Igår eftermiddag spelades den avgörande matchen i Snöbollen mot IFK Vaxholm. Av någon anledning som jag inte förstår blev jag satt på mittbacksposition. Det gick skit ska jag tala om och vi förlorade matchen med 1-0. Frustrerande är det rätta ordet för den skitmatchen. Men min ilska höll bara i sig i en halvtimme och jag var flummig redan i bilen på väg hem till Didd. Där väntade god mat, melodifestival (vi straffade oss med att lyssna på de extremt dåliga låtarna som tävlade där för att vi hade varit så dåliga på matchen) och sömn. Bara lite flumm... Kockan halv tolv bar det av längre ut på landet till Allhallen i Skå. Första matchen var mot Skå. Vinst där med 5-0 om jag minns rätt. Mellan den matchen och nästa gick vi på Dextrosol och blev lite roliga. Sen väntade Västertorp och vinst med 4-0. BP-kross. Mellan våra matcher gick BP:s pojklag ut och krossade alla i sin grupp. Matchen mot Västertorp var dock inte lika bra som den första matchen där jag faktiskt gjorde två mål. Sedan var vi tvungna att fokusera för nästa motstånd var AIK. Matchen blev jämn, men vi fick straff och den satte Lotta säkert. Vi kände att vi nästan hade vunnit hela cupen, för Skå som var de sista vi skulle möta har vi alltid slagit. Men kanske var det underskattning eller nonchalans som gjorde att vi tappade fokus och lät dem ta ledningen. Det blev en riktig rysare men den slutade 5-3 till oss. Segern var klar. Efter lite flumm, medaljer, pokal och lagfoto var vi alla rejält trötta. Hemma hos Didd igen kl 6 på morgonen! Ca 4 timmars sömn, en nutellamacka och en dusch senare var det dags att åka hem. Fast jag blev tvingad att gå en promenad med hunden på vägen hem. Nu har jag precis ätit lunch och sitter och tittar på min mjölkchoklad. Den ska jag äta upp. Eftermiddagen ska bestå av att försöka inte somna. Men det går nog. Nu ska jag kolla på dåliga TV-program och vara glad för att vårt lag är så jäkla grymt. Riktigt bra jobbat tjejer!


Kommentarer
Postat av: Angelica

fett najs !

2010-02-07 @ 15:20:31
Postat av: my

bääästa ! :D

2010-02-07 @ 15:27:52
URL: http://kusiners.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0