07.10.10

Stor halsduk och regn och man böjer ner huvudet där man går i blåsten mot Spånga station åter igen och försöker dölja så mycket av ansiktet som möjligt i den där stora halsduken. Och man sitter och värmer sina frusna fingrar mot halsen på bussen och sedan regnar det på en när man ska byta vagn på tunnelbanan. Man springer över övergångsställen och håret är flygigt och mörkt av väta. Inomhus. Äntligen. Direkt är det mjukisbyxor och raggsockor och kroppen kräver varm choklad, så man lyder och man lyssnar på den mysigaste musiken. Det är Bon Iver. Och jag vet inte om jag är redo för höst och kyla och mörker och regn och blåst. Det blev mörkt så snabbt. Jag vet inte om jag är redo för mer mörker än det jag redan har i mig. Och det är höst.

Kommentarer
Postat av: Maja

SV: ÖH ÖH ÖH. Det har jag för Joshua Radin ÄR bra musik. Bahaha. Puss

2010-10-07 @ 20:15:24
URL: http://majasperspektiv.blogg.se/
Postat av: Jacqueline

sv: Ojojoj... Det lät ju lite läskigt faktiskt :o Haha!

2010-10-07 @ 22:18:34
URL: http://jjwl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0