Det var bra dar

Berlin var härligt och regnigt och väldigt stort. Vi gick omkring mycket och var kulturella mest hela tiden. Jag köpte den finaste klänningen i världshistorien och Lovi hittade örhängen som var discokulor. Lyckad shopping alltså. Vi skulle heja på pappa när han sprang sitt marathon, men missade honom på båda ställena. Hahaha fast vi försökte verkligen och offrade oss genom att stå i i regnet i typ två timmar. Och så springer han på andra sidan vägen... I Tyskland har de en läsk som heter ApfelSchorle. Den borde komma till Sverige tycker jag. Det fanns massvis med fina affärer och second-handen dog man lite i. Och så var det alldeles för många affärer som var dyra och det var bara smärtsamt att gå där för man ville köpa allt men hade inte ens råd med ett linne. Holocaust monumentet var lika mäktigt och jobbigt som för ett år sen. Brandenburger Tor var storslaget och det jättehöga tornet kunde man se överallt ifrån. Jag och Lovi blev lite nostalgiska när vi kom till det vandrarhem där vi har bott två gånger. Good old St. Christophers. "Party hard, sleep easy" är deras slogan. Kanske inte riktigt var det vi gjorde. Vi mötte en skum norrman. Och vårt hotell låg alldeles för nära Gucci. Usch. Jag gillar Berlin ganska mycket nu. För det är så fint, fast fult på samma gång.

 


















Åt och drack gott på den bästa restaurangen jag vet om i hela världen; Monsieur Voung - vietnamesiskt MUMMA.


Satt i en timme på det finaste cafét jag någonsin sett. Jag ville flytta in där.

Det var det. Fyra dagar som jag inte glömmer.


Kommentarer
Postat av: elina

VIETNAMESISKT ÄR BÄÄÄÄST!

2010-10-09 @ 00:33:45
URL: http://elinaahs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0