lilla jimmie.

det här är jimmie åkesson. han är partiledare för Sverigedemokraterna. när han uttrycker sig milt låter det lite såhär:
"Kristendomen är en omistlig del av vårt arv och vårt sätt att leva - och det menar jag bestämt gäller även för oss som inte är religiöst troende i egentlig mening. Det är kristendomen och dess värderingar som utgör grunden på vilken vårt samhäller vilar, trots att det tycks vara svårt för många att acceptera." - Angående att en imam och en rabbin idag var inbjudna till att delta i riksmötets öppnande i Storkyrkan.
Citatet fortsätter:
"Därför gör det mig illa berörd att man idag valt att återigen politisera gudstjänsten i samband med riksmötets öppnande genom att upplåta delar av gudstjänsten åt att låta en imam och en rabbin predika inför församlingen. Jag är av den uppfattningen att interreligiös dialog kan vara av godo, så även dialog emellan andra grupper med skilda uppfattningar, men jag tycker inte att gudstjänsten i samband med riksmötets öppnande är ett lämpligt tillfälle för dylikt."

Och fortsätter:
"Jag kan inte tolka tilltaget som något annat än att man känner ett behov av att ta vara på varje tillfälle för att manisfestera den mångkulturalistiska samhällsordning som sjuk av riksdagens åtta partier så okritiskt hyllar. Jag representerar det åttonde, vi som kritiserar denna ideologi. För mig är mångkulturalism en ideologi som splittrar samhället, en politik som kostat vårt land oerhört mycket, både ekonomiskt och socialt."

Såhär upprörd blir han alltså över att andra religioner än kristendom tillåts ta plats vid riksmötets öppnande. Läs hela artikeln här och förundras över hans oerhörda dumhet och trångsynthet. Han är tyvärr en man med förmåga att övertyga de som inte är pålästa. Han kan lura i folk vad som helst med sina tomma siffror och fakta om hur invandrare förstör vårt land. Jag uppmanar er alla att sprida hur enkelt man kan slå sönder hans och SD:s argument och ta kampen mot rasism.
Kära Jimmie, hoppas du någon gång i livet når någon slags insikt om att alla människor faktiskt är lika mycket värda. Och hoppas även att du och ditt parti tappar allt stöd nästa val då jag får rösta. Så länge håller jag tummarna för att Dansk Folkeparti går bakåt i Danmark idag. Hejdå.

Kommentarer
Postat av: Li

Tack snälla du.! Jimmie Åkesson alltså. Jag tror inte han är ond, jag tror bara han är så himla himla obildad, rädd och okunnig och behöver vidga sina vyer. Stackars man.

2011-09-16 @ 09:17:28
URL: http://lithesupercat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0